Garantie

Ilse Jacobsen biedt twee jaar garantie op ritsen vanaf het moment van aankoop. Wij nemen alleen jassen in behandeling die binnen de genoemde garantietermijn gekocht zijn in onze webshop: www.ilsejacobsenhornbaek.nl. De factuur dient als garantiebewijs. Voldoet je klacht aan deze voorwaarden? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Procedure
Is de rits van jouw jas defect en valt het artikel binnen de garantietermijn? Dan mag je het artikel naar ons retourneren. Je hoeft voor de retourzending geen verzendkosten te betalen.

Stuur een e-mail naar onze klantenservice met de klacht, ordernummer en je gegevens. Vervolgens maken wij een retourlabel aan die wij naar je toe mailen. Voor een goede afhandeling is het belangrijk dat de jas goed verpakt wordt en er een briefje met de klacht en jouw gegevens mee wordt gestuurd. Plak het uitgeprinte retourlabel op de verpakking en geef het af bij een DHL-punt. Zodra we de retour hebben ontvangen, sturen we het ter beoordeling naar Denemarken. Daar wordt gekeken of de jas te repareren is.

Overgaan op reparatie
Wanneer de rits gemaakt is, wordt de jas teruggestuurd naar het hoofdkantoor in Amsterdam. Nadat we de jas hebben ontvangen, wordt hij naar het door jou opgegeven adres verzonden.

Omruiling of geld terug
Mocht de rits niet meer te herstellen zijn, dan ontvang je een nieuwe jas van ons. Indien de jas niet meer voorradig is, zullen wij het aankoopbedrag terugstorten via dezelfde betaaloptie als waarmee je je aankoop hebt betaald. Dit doen we zo spoedig mogelijk. Per e-mail laten wij je weten dat we de retourbetaling hebben uitgevoerd.

Garantietermijn verstreken
Is de jas ouder dan twee jaar, dan kun je overwegen de rits zelf te (laten) vervangen. Echter raden wij dit ten zeerste af. Wij passen een speciale techniek toe bij het plaatsten van ritsen, waardoor een vervangende rits nooit meer zo water- en winddicht zal zijn als dat hij uit productie is gekomen. Het vervangen of repareren van een rits is altijd op eigen risico. 

Elders gekochte artikelen
Wij zijn de officiële Nederlandse webshop van het merk Ilse Jacobsen Hornbaek. Klachten op producten die in een fysieke of andere online winkel zijn gekocht nemen wij niet in behandeling, omdat wij een ander verkooppunt zijn. Daarom raden wij je aan terug te gaan naar de winkel of webshop waar je het product hebt gekocht. Zij zullen de klacht in behandeling nemen, maar zij zijn ook gerechtigd de klacht af te wijzen. 

De aankoopbon dient als garantiebewijs. Als u kunt aantonen dat het artikel uiterlijk twee jaar geleden is gekocht, kan de winkel het artikel laten terugsturen/omruilen via de inkoopagent in Nederland. Zij zullen het vervolgens naar Denemarken opsturen. 

Heeft u geen aankoopbon meer, maar heeft u het artikel met de pin betaald? Een kopie van de pintransactie (winkel en datum) kan ook als bewijs van aankoop dienen. Echter kunnen wij niet garanderen dat dit door de desbetreffende winkel wordt geaccepteerd. 

Indien u ook geen pintransactie kunt terugvinden, dan mag u ons de productcode van het artikel doorgeven of een foto van het gehele artikel naar ons sturen, zodat wij kunnen achterhalen om welk model het gaat. Indien het een model is dat nog geen twee jaar bestaat, zou dat tevens als garantiebewijs kunnen dienen. Echter kunnen wij ook hierbij niet garanderen dat dit als garantiebewijs geaccepteerd wordt.