Verzending en levering

 

Verzendkosten
In Nederland worden alle pakketten geleverd door PostNL en in België door DPD. Bij bestellingen van €30,- of meer bieden wij gratis verzending. Bij bestellingen onder de €30,- rekenen wij €5,- (Nederland) en €6,- (België) verzendkosten. De verzendkosten zijn onafhankelijk van de afmeting of het gewicht van een pakket.  

Wanneer ontvang ik mijn bestelling?
Wij streven ernaar om alle bestellingen zo snel mogelijk te leveren. Artikelen die direct uit voorraad leverbaar zijn hebben een levertermijn van 1 a 2 werkdagen. De levertermijn van de order is zichtbaar in de winkelwagen, de productpagina en de orderbevestiging die verstuurd wordt per mail na het voltooien van de order.

Wij streven ernaar bestellingen die op werkdagen voor 14:30 uur bij ons binnenkomen nog dezelfde dag te versturen, indien het artikel vanuit voorraad leverbaar is en onder de voorwaarde dat de betaling bij ons is binnengekomen. Je ontvangt het pakket de volgende dag in huis, met uitzondering van zondag, maandag en feestdagen. Bestellingen die na 14:30 uur geplaatst worden, worden de volgende werkdag verwerkt en meegegeven aan de koerier. In dit geval bedraagt de levertermijn 2 werkdagen. Indien de order wordt geplaatst op zaterdag of zondag vindt de verwerking en afgifte aan de koerier op maandag plaats. In dit geval bedraagt de levertermijn 1 tot 2 werkdagen. Ondanks dit streven kan het tijdens drukke periodes voorkomen dat de levering een dag vertraagd is.  

Je bestelling volgen
Wanneer je bestelling in handen is van het postbedrijf ontvang je daarvan direct bericht op het door jou opgegeven e-mailadres. Je ontvangt in deze e-mail een verzendbevestiging met daarin een link om je zending te volgen; de zogeheten ‘tracking code’. Let wel dat de tracking code pas op een later moment wordt geactiveerd. Hierdoor kun je de zending veelal vanaf de volgende ochtend volgen.

Heb je de tracking code niet per e-mail ontvangen? Neem dan per e-mail contact op met onze klantenservice, zodat wij de code alsnog naar je op kunnen sturen. Klik vervolgens hier voor PostNL (Nederland) en hier voor DPD (België) om je pakket te volgen.

Op de dag dat het pakket afgeleverd wordt ontvang je een e-mail of sms van DPD waarin met een tijdsvenster van 1 uur staat aangegeven wanneer de levering plaatsvindt .

Bezorging van je pakket
PostNL doet maximaal 2 afleverpogingen. Ben je niet thuis, dan laat de bezorger een briefje achter in je brievenbus en wordt het pakket, indien mogelijk, afgegeven bij de buren. Lukt dit niet, dan wordt het pakket naar een PostNL locatie gebracht waarna je nog twee weken de tijd hebt om het op te halen. Is het pakket na twee weken nog niet opgehaald, dan wordt het teruggestuurd naar ons magazijn waarna wij contact met je opnemen.

In verband met het coronavirus/COVID-19 tekent de bezorger van PostNL vanaf 17-3-2020 na toestemming van de ontvanger voor ontvangst. Dit om het contact tussen mensen te minimaliseren. Daarnaast zal de ontvanger om de laatste 3 tekens van het legitimatiebewijs worden gevraagd. Dit wordt door de bezorger genoteerd in het handtekeningveld.

DPD doet maximaal 1 afleverpoging. Ben je niet thuis, dan laat de bezorger een briefje achter in je brievenbus en wordt het pakket, indien mogelijk, afgegeven bij de buren. Lukt dit niet, dan wordt het pakket naar een PUDO locatie (Pick-up & Drop-off Point) gebracht waar je het pakket zelf kunt ophalen. De tweede dag waarop het pakket bij een PUDO ligt, ontvang je per e-mail of sms een herinnering. Is het pakket na 5 dagen nog niet opgehaald, dan wordt het teruggestuurd naar ons magazijn waarna wij contact met je opnemen.

Waar blijft mijn bestelling?
Wanneer je vragen hebt over de status van je bestelling kun je eerst zelf onderstaande punten controleren:

  • Controleer de Track & Trace code voor de status van je bestelling. Zodra het pakket in handen is van PostNL of DPD ontvang je per e-mail zowel de code als een link naar de Track & Trace service van het postbedrijf.

  • Controleer in je account of op de orderbevestiging die je per e-mail hebt ontvangen of wij in het bezit zijn van het juiste afleveradres.

  • Controleer of je een kaartje in je brievenbus hebt liggen van de pakketbezorger.

  • Vraag bij je buren na of zij het pakket voor je hebben aangenomen.

Mocht je je pakket nog steeds niet kunnen vinden, neem dan per e-mail contact op met de klantenservice onder vermelding van je ordernummer. Wij proberen je vervolgens zo spoedig mogelijk, op werkdagen binnen 24 uur, te voorzien van meer informatie over de status en locatie van je pakket.

Naar welke landen kan mijn pakket verstuurd worden?
Wij verzenden alleen naar Nederland en België. Voor bestellingen naar Denemarken, Duitsland, Noorwegen en Zweden verwijzen we je naar  www.ilsejacobsen.com

We only ship to The Netherlands and Belgium. For shipments to Denmark, Germany, Norway and Sweden, please visit  www.ilsejacobsen.com